Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Waldorf óvodák képes leírás - Óvoda.tlap.hu
részletek »

Waldorf óvodák - Óvoda.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: ovoda.tlap.hu » Waldorf óvodák
Keresés
Találatok száma - 26 db
  Waldorf oktatási intézménylista

Waldorf oktatási intézménylista

WALDORF ÓVODÁK: Ajka Vizikék Zöldikék Óvoda Waldorf Jellegű csoport (Fészek Waldorf Pedagógiai Alapítvány) 8400 Ajka, Úttörő u. 1/a. Tel: 88/508-060 E-mail: waldorf-ajka@freemail.hu Kőrisfalviné Czili Zita, Szedresi Gáborné-Lia ... Békéscsaba Ligeti sori Óvoda - Waldorf Csoport 5600 Békéscsaba, Ligeti sor 16. Tel: 66/441-061 Dr. Péter Józsefné, Matulai Sándorné, Rábai Györgyné ... Piliscsaba Dr. Göllner Mária Waldorf Óvoda (Dr. Göllner Mária Waldorf Egyesület) 2081 Piliscsaba, Levente u. 13. Tel: 26/373-701 E-mail: fkjoli@yahoo.com ... Veszprém Csillagvár Waldorf Tagóvoda (Vadvirág Körzeti Óvoda Tagóvódája) 8200 Veszprém, Szent István u. 12. Tel: T/F: 88/326-133 E-mail: waldorf.ovoda@chello.hu Website: www.waldorfveszprem.hu Csernay Zita, Puskásné Devecsery Szlivia, Törökné Bartók Éva, Viziné Sánta Andrea, Tankovicsné Elek Valéria, Újhelyi Mária, Fű Ibolya

Bp.III. - Csillagszem Waldorf Óvoda

Bp.III. - Csillagszem Waldorf Óvoda

- Az óvodai felvétel előtt tájékoztató szülői esteket tartunk, ahol témáink a Waldorf pedagógia, az óvodai élet és a felvétellel kapcsolatos tudnivalók lesznek. Kérjük, hogy előzetesen jelezzék érdeklődésüket telefonon az óvónőknél! Címünk: III. ker. Békásmegyer Ófalu Ezüsthegy u. 76. (+36) 30 / 551 4781 Óvónők: Csapiczki Ildikó, óvodavezető (+36) 30 / 523 3083 Molnár Ágnes (+36) 30 / 574 9553

Bp.III. - Óbudai Waldorf Óvoda

Bp.III. - Óbudai Waldorf Óvoda

Évente mintegy negyven-ötven vegyes életkorú (4-7 éves) kisgyermek - elsősorban III. kerületi - tölti itt óvodai életét, a párhuzamosan működő két csoportban. Az innen kikerülő csemeték legtöbbje a fenntartó alapítvány másik intézményébe, az Óbudai Waldorf Iskolába megy tovább. Az első csoportok gyermekei már túl vannak a gimnáziumi tagozat évein, és sikeresen leérettségiztek. Az iskolával való együttműködésünk elengedhetetlen a részünkről, hiszen a családok legtöbbjének az iskolába és az óvodánkba is jár gyermeke. Gyakran előfordulnak nagyobbacska gyermekek a kertünkben, ünnepségeinken. Egy-egy csoportban jelenleg két-két óvónő dolgozik folyamatosan és egy időben. (1. csoport óvónői: Katona Krisztina - Stubenvoll Anna; 2. csoport óvónői: Imre Gabriella - Nagy Brigitta) Ők alkotják a nevelőtestületet, s minden nevelésre, pedagógiára közvetve vagy közvetlenül kiható kérdésben az általuk alkotott konferencia vezeti az óvodát.

Bp.XI. - Katicabogár Óvoda

Bp.XI. - Katicabogár Óvoda

Óvodánk - mint más Waldorf intézmények - a fej, a kéz és a szív óvodája. Pedagógiai munkáját az autonóm óvónők vezetik. A közösséget 4-7 éves korú gyerekek alkotják, nincs életkor szerinti csoportbontás. A biztonság kialakításának fontos feltétele az óvoda napi, heti és éves ritmusa, amely támaszt nyújt a gyerekeknek. A mindennapokat a keresztény kultúrkör alapjaira épülő ün- nepek színesítik. A nevelés alapvetően az utánzásra épít, mind a tevékenységek megtanulásában (pl. kenyérdagasztás, kertészkedés), mind magatartásformák kialakításában (az óvónők a gyerekek jelenlétében csak olyat tesznek ami utánzásra érdemes lehet). A gyerekek a legkülönbözőbb természetes formákkal, színekkel, anyagokkal vannak körülvéve (fa, gyapjú, méhviasz, kő, termések). A művészi tevékenységek (pl. vizes festés, viaszgyúrás, gyapjúkép készítés) szabad teret engednek a gyerekek alkotó fantáziájának. A Waldorf pedagógia a legteljesebb mértékben a gyermeki fejlődés szakaszaihoz igazodik annak érdekében, hogy a gyermekből a világra nyitott, független személyiség, alkotó felnőtt váljon. Óvodánk alkalmazkodik a különböző étkezési szokásokhoz, így vegetáriánus, vegán valamint étel érzékeny gyermekek óvodai ell

Bp.XII. - Kisember Óvoda

Bp.XII. - Kisember Óvoda

Az óvodánk szellemiségét a Waldorf-pedagógián alapuló nevelés határozza meg. Célunk, hogy a gyermekek a nevelés során testileg egészséges, lelkileg szabad és szellemileg kreatív emberekké váljanak, akik képesek környezetüket emberségesebbé tenni. Minden egyes gyermekben megnyilvánul a sokrétű emberi természet, amit az óvónő tisztelettel tanulmányoz, célja a gyermek belső világának a védelme. Szeretetteljes együttélést vállal a gyerekkel, amelyben a gyermek megőrizheti emberi méltóságát. Egész lényével jelen van a csoportban, ott segít ahol valóban szükség van segítségre, mindig megvárja, míg a gyermek önmaga megtalálja a következő lépést.

Hirdetés
Bp.XIV. -  Zuglói Waldorf Óvoda

Bp.XIV. - Zuglói Waldorf Óvoda

Szeretettel várjuk érdeklődő szülők, családok jelentkezését. Az óvodában megtekinthető a részletes pedagógiai program, és jelentkezési lapot is itt lehet kapni. 'Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk. Hozzá kell segítenünk, hogy a saját felfogóképességét használja. Tanuljon meg a saját szemével nézni a világban. A mi vélekedéseink és meggyőződéseink csak a mi számunkra érvényesek. Az ifjúság elé tárjuk őket, hogy azt mondjuk: így látjuk mi a világot. Nézzétek most már meg ti is, milyennek mutatja magát nektek. Képességeket ébresszünk fel, és ne meggyőződéseket közvetítsünk. Ne a mi igazságainkban higgyen az ifjúság, hanem a mi személyiségünkben. Azt vegyék észre a felnövekvők, hogy mi keresők vagyunk. És őket is a keresők útjára kell vezetnünk.' /Rudolf Steiner/

Bp.XIV. - Manófalva Waldorf Óvoda

Bp.XIV. - Manófalva Waldorf Óvoda

Az óvodánk a családok aktív közreműködésével teremti meg érzelmi biztonságot adó mindennapjaink feltételeit. Ki-ki lehetősége szerint, de hozzájárul az óvoda zavartalan működtetéséhez: kertrendezéssel, az épület karbantartásával, gazdasági ügyek intézésével, pályázatírással, élelmiszerek beszerzésével, előadások, programok szervezésével stb. Együtt készülünk az ünnepekre, családi kirándulásokra, nyári táborokra. A Waldorf-óvodák - kevés kivétellel - félnaposak, így mi is naponta 7- 13 óráig várjuk a gyerekeket. Távlati céljaink közé tartozik a délutáni időszak beépítése a napirendbe, de a jelenlegi óvodaépületünk ezt nem teszi lehetővé.

Bp.XIX. - Kispesti Waldorf Óvoda

Bp.XIX. - Kispesti Waldorf Óvoda

A Waldorf pedagógia módszerei az antropozófia gyermekismeretén alapulnak. Elsőtől nyolcadikig az úgynevezett közismereti tárgyakat az osztálytanító tanítja a főtanítás ideje alatt. Így a gyerekeknek ebben a fontos életszakaszban folyamatos kapcsolatuk van egy általuk elismert és szeretett személlyel. z a tanítás epochálisan zajlik (epocha - görög szó: korszak, időszak). Három-négy héten keresztül ugyanazzal a témakörrel foglalkoznak (írás, számolás, állattan, történelem stb.). A főtanítás egy meghatározott ritmus szerint épül fel és ismétlődik, nap mint nap. (A Waldorf pedagógia számol az esti alvás alatt lejátszódó folyamattal is.) A reggeli kézfogást követi a kötetlen beszélgetés, a bizonyítványvers, majd a napkezdő fohász. Ezután a ritmikus rész időszakában a gyerekek a helyükről felállva, egy szabad teret kialakítva a teremben, verset mondanak, mozognak, ritmushangszeren játszanak, énekelnek stb., kapcsolódva az adott epocha témájához.

Bp.XVI. - Tündérrózsa Waldorf Óvoda

Bp.XVI. - Tündérrózsa Waldorf Óvoda

Az óvoda mindennapjai Óvodai életünk mindennapi tevékenységeit és napirendjét a kisgyermekkor igényei és sajátosságai határozzák meg, amelyben fontos szerepet kap az utánzás, a ritmikusság, a természetközelség és az ünnepkör. Az óvodában a gyerekek 4-től 7 éves korukig vannak egy csoportban. Ez az összetétel családias légkört teremt , fejleszti és színesíti a gyerekek szociális érzékét. Játékaink természetes alapanyagokból készültek és egyszerűek, közel állnak a gyerekek lelki világához, fejlesztik, ápolják fantáziájukat és lehetőséget adnak számukra, hogy saját bensőjüket kibontakoztatva 'építsék fel világukat' a játékok során, együttműködve társaikkal. E lelki folyamatot segíti a szabad játék, amely napirendünk fontos részét képezi. A tevékenységekben és fejlesztésben elsődleges a belső igényű utánzás, és kevesebb szerepet kap a külső, direkt irányítás. A kisgyermekek egészséges lelki fejlődésében alapvető fontosságú a ritmikusság, amely a belső biztonságérzetüket alapozhatja meg. Ezért a Waldorf-óvodák tevékenységét napi, heti, ünnepszaki és éves ritmikus rend jellemzi.

Hirdetés
Bp.XVII. - Rákosmenti Waldorf Óvoda

Bp.XVII. - Rákosmenti Waldorf Óvoda

Óvjuk együtt a gyerekkort ! Waldorf úton járó, vegyes életkorú , 20 gyermek befogadására alkalmas kertvárosi óvodánk magában hordozza a családias légkör hangulatát. Gyorsan változó világunk követelményrendszere, a szülői elvárások, sokszor figyelmen kívül hagyják a gyermeki személyiség jellemzőit. Bízzunk a kiváró, kényszermentes nevelés fejlesztő hatásában! Szeretnénk, hogy a tevékenység közben átélt öröm pozitív motivációt adjon az ismeretszerzéshez, hogy gyermekeink nyitottak és érzékenyek legyenek. Kis közösségünk kísérőiként azon munkálkodunk, hogy áttekinthetővé tegyük a gyermekek számára az őket körülvevő mindennapi cselekvések világát. A szabad játék révén megmutatni nekik, hogyan használják harmonikusan szervezetük egészét. Lehetőséget biztosítani számukra, hogy kialakítsák saját stílusukat, hogy általa képesek legyenek felmerülő problémáikra higgadtan reagálni, önmagukat megnyugtatni, ellazítani, felvidítani.

Debrecen - Boldogfalva úti Óvoda

Debrecen - Boldogfalva úti Óvoda

A Debreceni Waldorf Óvoda, szülői igények alapján, elkötelezett, gyermekük szorongásmentes fejlődéséért tenni akaró családok és nagy szakmai tapasztalattal bíró szakképzett óvónők összefogásával jött létre. 2007 szeptemberében vegyes életkorú csoporttal kezdte meg működését a Boldogfalva u. 3/a. szám alatt a Waldorf pedagógiai módszer elvárásainak megfelelően igényesen kialakított, egészséges környezetben. Pedagógiai tevékenységünket az 1997-ben hivatalosan is elfogadott Waldorf pedagógiai program alapján végezzük a helyi sajátosságok és a szülői igények figyelembe vételével. Célunk egy olyan óvoda működtetése Debrecen városában mely a magyar kultúrális hagyományok alapjaira építkezve, a waldorf módszer segítségével olyan környezetet teremt a gyermekek számára, mely a fejlődési és az őket körülvevő világ megismerése iránti igényeiknek megfelelően, számukra a legtermészetesebb és legegészségesebb. Családias, az otthonra emlékeztető légkörben, természetes anyagokból készült játékok, eszközök és berendezési tárgyak között egyéni képességeiknek és életkori sajátosságaiknak megfelelően fejlődhetnek itt gyermekeink ...

Debrecen - Kikelet Waldorf Óvoda

Debrecen - Kikelet Waldorf Óvoda

A Waldorf óvodai csoport vegyes életkorú. A témakörök, tevékenységek, művészeti foglalkozások, munkák, ételek, mesék, verses-dalos ritmikus játékok vissza-visszatérnek évi, havi, heti és napi ritmusokban, ezzel nyújtva jelentős érzelmi biztonságot a gyermeknek. Havonta általában egy témakörrel találkoznak a gyerekek, egy időszak mindig ünneppel zárul. Az ünnepet hosszabb készülődés előzi meg, ami egyben a napi tevékenységek tartalmát is megadja. A szülők és az óvoda pedagógusai kölcsönös együttműködést ajánlanak fel - a gyermek fejlődésének érdekében - egymásnak, és fogadnak el egymástól. Közös utat vállalnak fel, s azt is, hogy ebben a folyamatban ők maguk is fejlődnek.

Fót - Szabad Waldorf Óvoda

Fót - Szabad Waldorf Óvoda

A Waldorf óvodában az a törekvésünk, hogy az óvónő oltalmazó és óvatosan irányító közreműködésével oldott, jókedvű légkörben kialakuljon egy igazi és jó szociális rend, melyben minden kicsinek képességei, életkora és beállítottsága szerint megfelelő hely és tér jut. Szeretnénk mindig az adott gyermekcsoporthoz és az egyes gyermekhez alkalmazkodni, illetve megteremteni a feltételeket egy olyan együttélési formához, melyben minden gyermek megkapja azt, amire szüksége van az egészséges fejlődéshez, kiteljesedéshez. Tudjuk, hogy a kisgyermek mindent utánoz, ami körülötte történik.Az utánzás ugyanolyan fontos számára, mint a lélegzetvétel. Épp ezért elkerülünk mindenfajta iskolás jellegű tanítást vagy magyarázatot. A gyermekek spontán utánzásos mintakövetésére építünk, hiszen ebből tanulnak a legtöbbet.

Győr - Tündérkert Kisdedóvó és Waldorf Óvoda

Győr - Tündérkert Kisdedóvó és Waldorf Óvoda

Waldorf Pedagógiai Program A Waldorf Óvodák világhálózatának tagjaként 14 éve minősített Program alapján működik. Gyermekszemlélete, (test, lélek, szellem egysége), gyakorlata rendkívül egyénre és személyre szabott, meleg, biztonságos, természetes környezete valódi otthon-élményt nyújt a gyermekek számára. A természetes anyagok, a természetes életmód, a speciális táplálkozás (bio és vegyszermentes) hozzájárulnak életminőségük és fejlődésük biztosításához. A családokkal szorosan együttműködve, meleg gondoskodással és odafigyeléssel, magasan kvalifikált személyi feltételek biztosításával igyekszünk minden kisgyermek számára megteremteni az egyszeri és megismételhetetlen egészséges individuális fejlődés lehetőségét.

Hajdúszoboszló - Ciróka Családi Napközi

Hajdúszoboszló - Ciróka Családi Napközi

Családi napközink néhány lelkes szülő kezdeményezésére, a Szoboszlói Waldorf Egyesület támogatásával jött létre. Hajdúszoboszlón és a környékén nem elegendő a bölcsődei férőhelyek száma. Emellett igény mutatkozik egy waldorf szellemiségű intézmény létrehozására is. Családi napközink olyan intézmény szeretne lenni, ahol a pedagógus figyelmes, szeretetteljes együttélést vállal a gyermekekkel. Biztosítja számukra az egészséges tárgyi, szokásbeli, érzelmi és tartalmi környezetet. A Ciróka Családi Napközi 24 hetestől-14 éves korú gyermekek részére nyújt napközbeni ellátást. A gyermekek gondozását pedagógusi háttérrel rendelkező napközi vezető és kisegítő gondozónő végzi.

Kecskemét - Mihály Kertje Waldorf Óvoda

Kecskemét - Mihály Kertje Waldorf Óvoda

A Waldorf-pedagógia szerint semmiféle szabályszerű oktatásnak nem kellene kezdetét venni a fogváltás előtt. A fogváltás előtt a gyerekek az óvodás csoportba járnak, és semmi olyan nem történik ebben a korszakban, ami megzavarná az élet szempontjából elsődleges folyamatot, amely megteremti a testi alapokat az egészség és a jellem számára. Teljes elismeréssel adózunk az utánzás képességének, amivel a kisgyermek rendelkezik. Rendkívüli fogékonyságuk óriási felelősséget ró a felnőttekre. Rend, ritmus és egyensúly a nap és a hét megtervezésében alapvető: a gyermek az egészségét szolgáló szokásokra, ismétlődésekre épülő életvitelében érzi magát biztonságban. Az önkényes változtatgatások nagyon zavaróak számára. A Waldorf-óvodai nevelés csinálásból áll és ezekben a tevékenységekben a cselekvés elevensége és az akarati élet az elsődleges. A játékszereknek minél egyszerűbbeknek kell lenniük, mert így a gyermek saját fantáziája segítségével keltheti azokat életre. Egy darab textilből, vagy akár egy asztalkendőből egyszerűen elkészített baba életre kelti ezeket a fantázia-erőket. ...

Lbikóka Családi Napközi, Balatonőszöd

Lbikóka Családi Napközi, Balatonőszöd

Az óvodáskor a gyerekeknél a testi fejlődés időszaka. A Libikókában a Waldorf pedagógia és a pszichológia alapelvei szerint dolgozunk. A csoportok vegyes életkorúak. A családi napköziben napi rendszerességgel visszatérő tevékenységek ismétlődnek: gyapjúkép-készítés, festés, rajzolás, kenyérsütés, túra. A gyerekek ebben a korban még érzékszerveiken keresztül, utánzással tanulnak és ehhez megfelelő követendő mintákat kell látniuk és átélniük maguk körül. Fontos az anyagokban megjelenő minőség is, éppen ezért a gyerekek játékai, az őket körülvevő tárgyak és munkaeszközök is természetes alapanyagokból készülnek. A gyerekek helyben (forrásvízzel) készített ételeket kapnak, készítenek, egészséges, vegyszermentes alapanyagokból. A pedagógiáról, napirendről, az ételekről, berendezésekről, játékainkról és az ünnepekről weboldalunkon részletesen is olvashatnak. A Libikóka Családi Napközit a Dél-Balatoni Waldorf Egyesület hozta létre és működteti. Telefon: 06 20 524 3422

Tuti menü